עיצוב מטבחים עם דגש על הפן הפונקציונאלי

כאשר אנו מדברים על עיצוב כידוע אנו מדברים בראש ובראשונה על פונקציונאליות. הדבר מתייחס כמובן גם לעיצוב של מטבח הבית. כיום אחד מהטרנדים הבולטים ביותר בכל הנוגע לעיצוב של מטבחים מזוהה עם עיצוב מינימליסטי שמתאפיין בקווים נקיים ואלגנטיים. כראייה לכך ניתן להבחין במטבחים המוצגים בתערוכות עיצוב שונות באיטליה. בתערוכות אלו ניתן להבחין בעיצוב מטבחים משוכלל יותר אשר עומד למעשה מאחורי הקווים המהוקצעים של המטבח. עיצוב זה בא לידי ביטוי במתן של פתרונות אחסון יעילים ויוצאי דופן מבחינת רמת נוחיותם ושימושם.

פרמטרים ושיקולים במהלך עיצוב ותכנון של מטבחים

כאשר מדובר על עיצוב מטבחים, יש להביא בחשבון את אופן השימוש של המטבח במהלך השגרה היומיומית וכן את העובדה שמדובר בחלל מרכזי שמסביבו מצויים למעשה שאר חדרי האירוח. נתון נוסף המחייב התייחסות הוא כמובן הקירות של המטבח, כאשר כיום ישנה מגמה להשאיר את הקירות של המטבח חשופים מכל רהיט שהוא על מנת שניתן יהיה לתלות עליהם חפצי נוי או תמונות. בעיצוב מטבחים מהסוג הזה בדרך כלל המטבח ייראה כמו אי אשר בתוכו ימצאו ארונות המטבח ושאר מקומות האחסון.

מגמות עכשוויות של עיצוב מטבחים

בשנים האחרונות סגנונות העיצוב הפופולאריים ביותר עבור מטבחים באים לידי ביטוי בעיצוב אשר שם דגש על הפרדה בין מקומות האחסון של המטבח, האזורים המיועדים לאכילה ולבסוף אזורי העבודה. בדרך כלל מקומות האחסון ילוו בגושים מסיביים בגובה של למעלה משני מטרים אשר באים בצורה של ארונות קיר העולים מרצפת המטבח ולא חושפים את תכולתם, מה שתורם בצורה משמעותית לחזות האסתטית והנקייה. במידה ומדובר בחללים נרחבים, ניתן לבנות את המטבח בדרכים בלתי קונבנציונאלית ולהימנע מסוג הבנייה המסורתי של ח' או ר'.

אחת מהמגמות העדכניות ביותר בעולם העיצוב מטבחים היא בנייה בצורה של האות L, כאשר המטבח עצמו איננו נבנה בצמוד לקיר ואף איננו נדרש לשום תמיכה חיצונית. התנור ושאר המכשירים במטבחים מהסוג הזה, יימצאו באזור הבסיס המתכתי שעליהם יושבים הארונות התחתיים במטבח.

חלק חשוב והכרחי במטבחים זה החלק של איבזור המטבח, בחירת כסאות מעוצבים לפינת אוכל. שולחן וכלים שיתאימו לסגנון המטבח החדש והמעוצב. כל זאת צריך לקחת בחשבון, ועוד..