מטבחים מעוצבים - כיוונים בולטים ועכשוויים

כל מעצב מטבחים יאמר בפה מלא שכאשר הוא מתכנן מטבחים הוא חושב ראשית על אופן השימוש העתידי שלהם וכמובן על האופי והעיצוב הכללי של שאר חללי הבית המרכזיים. מעצב מטבחים מקצועי ער לעובדה שהמטבח למעשה מהווה את אחד מהחללים הדומיננטיים והמרכזיים ביותר בבית, ועל כן לא ניתן להמעיט בחשיבות של העיצוב והתכנון של המטבח כולו לרבות הרהיטים שבו, המיקום שלהם, הריצוף ועוד שאר המכשירים והאמצעים שנדרשים להימצא בו.

מסגרות קבועות של עיצוב המטבח

כיום ישנן כמה מסגרות קבועות בהן נוהג מעצב מטבחים לבחור את עיצוביו. מסגרות אלו באות לידי ביטוי בכמה סוגים של עיצוב, ראשית יש מטבחים מעוצבים בצורה של טור או בצורה של דו טורי, מטבח בצורה של האות L או בצורה של האות U, ולבסוף מטבח שנראה כמו אי עבודה. נתחיל מסגנון העיצוב הראשון, כלומר מטבח בצורה של טור. מעצב מטבחים הבחר את הסוג הזה בשביל מרבית הציוד של המטבח כמו למשל המקרר והתנור, וכמובן ארונות המטבח, שיימצאו בסמיכות ולאורכו של הקיר במטבח. מטבחים מעוצבים בצורה של טור התפתחו כניסיון לתת מענה למטבחים שמיועדים להיבנות בחללים קטנים יחסית.

מעצבי מטבחים ממליצים על האות L ושל האות U

מטבחים בעיצוב כפרי המעוצבים בסגנון דו טורי יתאפיינו במראה של שני טורים, כאשר לאורך שני הקירות של המטבח הנמצאים זה מול זה, ימצאו הארונות ושאר הציוד והאביזרים המרכזיים. הסגנון הבא יהיה בצורה של האות L, כאשר מטבחים בצורה של האות L ייבנו לאורך שני קירות הנמצאים בסמיכות כאמור בצורה המזכירה את האות L. מטבחים בעיצוב האות U ייבנו לאורך שלושת הקירות של המטבח המעוצב, אשר יוצרים צורה דמוית חצי אליפסה או צורה של האות U.

מטבח אי

מטבחים המעוצבים בצורת ריבוע או עיגול ומוצבים באמצע החדר, נקראים כך, בשל המיקום של משטח העבודה שנראה בצורה של אי, במרכזו של החלל. האי עצמו ייבנה כמו חומה או קיר הפרדה שנמצא כאמור בתוך החלל של המטבח. האי הזה במרבית המקרים גם משמש כשולחן ישיבה או שידה המכילה ארונות ומגירות אחסון.