עיצוב מטבחים מודרניים - כל מה שרציתם לדעת על עיצוב מודרני

החשיבות של המטבח מודרני בימינו אנו, היא כבר ממזמן לא זו שהייתה בשנים עברו. אם פעם המטבח היה בסך הכול חלל מעבר נוסף בין הסלון לחדרי השינה, הרי שכיום מרבית המטבחים בבתים משחקים תפקיד הרבה יותר מרכזי ומשמשים את כלל בני המשפחה לא רק כאזור בו מבשלים ומקיימים ארוחות אלא כמוקד ישיבה חברתי המיועד גם עבור כלל המבקרים והאורחים בבית. בהתאם לכך מרבית האנשים בוחרים להקדיש זמן רב לעיצוב של מטבחים מודרניים.

המאפיינים מרכזיים של מטבח מודרני

מגמה די מרכזית כיום בכל הנושא של עיצוב מטבחים מזוהה עם הקו המודרני. מטבחים מודרניים בראש ובראשונה מתאפיינים בעיצוב נקי בעל קווים ישרים ואלגנטיים. העיצוב המודרני בדרך כלל יזכיר את עולם היי טק, כך על מנת לדמות לעצמכם מטבח מודרני עליכם ראשית לחשוב על המראה המקובל של משרד היי טק מודרני. המאפיינים המרכזיים של המטבח המודרני יבואו לידי ביטוי בחדות ובסימטריות.

מטבחים מודרניים - צבעים דומיננטיים

במטבח מודרני לא ניתן להתעלם מהעיצוב, כך שכל מי שמבקר או עתיד לבקר במטבח לא יפספס את הסגנון התעשייתי והטכנולוגי אשר לא משאיר מקום לשום רהיט מעוגל או רהיטים אשר צבועים בצבע עץ אמיתי. מבחינת הצבעוניות של המטבח המודרני מדובר בשיא הפשטות הלכה למעשה. כל מי שמעוניין לעצב את המטבח שלו בצורה מודרנית, חייב לקחת בחשבון שהצבעים שילוו את העיצוב יהיו צבעים די מטאליים, בגוונים של אפור לבן, ואילו כל צבע פרחוני וססגוני יהיה פחות דומיננטי.

מטבחים מודרניים מסוגים שונים

כמו בכל מטבח אחר גם במטבח מודרני חשוב לשמור על התאמה בין הצבעים לבין הקו הכללי של העיצוב ושל הרהיטים. הבחירה בצבעים עבור מטבח מודרני צריכה להיות כזו שאכן תוכל להשלים בצורה הרמונית את שאר העיצוב של המטבח. אחד מהחומרים השכיחים ביותר בעיצוב של מטבחים מודרניים הוא נירוסטה, התאפיינת כידוע בצבע אפור מטאלי, מה שמאד מתאים לעיצוב מודרני באופן כללי. שימוש בנירוסטה צריך ללוות גם את שאר המכשירים והאביזרים של המטבח לרבות הסכו"ם, כיסאות הישיבה, ארונות ועוד.