על הפופולאריות לה זוכים כיום מטבחים כפריים

בשנים האחרונות ניתן להבחין ביותר ויותר אנשים שבוחרים להתקין בביתם מטבחים בעיצוב כפרי. הסיבה לשכיחות הרבה של מטבחים כפריים כיום יכולה לנבוע מכמה וכמה וגורמים. בין הגורמים הללו אין ספק שניתן למנות, יכולת עמידות מאד גבוהה, איכות בלעדית, פונקציונאליות ושימושיות, ניצול שטח בצורה אפקטיבית ועוד. אולם, הסיבה המרכזית והכי משמעותית בגינה מרבית האנשים כיום בוחרים בעיצוב מטבח כפרי עבור המטבח היא התחושה הנעימה שהם מעוררים, האווירה החמה והביתית אשר מלווה במטען רגשי מיוחד וערך סמלי יוצא דופן.

לכל מטבח בעל עיצוב או מראה כפרי ישנו ערך מוסף שבדרך כלל בא לידי ביטוי במטען הרגשי שמלווה לשהייה במטבח מהסוג הזה, מטען רגשי שיכול להזכיר את התחושה הנלווית לנו כאשר אנו עומדים לנוכח פריחה של עץ רחב ידיים או כאשר אנו עדים לניחוח קסום של פרח היסמין.

על הערך המוסף של מטבחים כפריים

עיצוב כפרי של מטבחים כידוע מזוהה עם רהיטים עתיקים עשויים עץ מלא, וכאשר אנו מדברים על הערך המוסף של עיצוב מטבחים כפריים אנו לא מדברים על הניחוחות של העץ המלא, אנו גם לא מדברים על הריחות שעולים משאר חומרי הגלם מהם נבנה המטבח הכפרי, או על ניחוחות המטעמים והבישולים שעולים מהמטבח. המטען הרגשי והערך הסמלי של עיצוב מטבחים כפריים שנראים עתיקים, נובע מהזיכרונות ומהנוסטלגיה שהרהיטים הכפריים מעוררים בנו, אין לזה נוסחה כימית ממשית, אך כל מי ששהה לאחרונה במטבח כפרי וודאי יאשר בפה מלא את תחושת הנוסטלגיה אשר מתעוררת.

הסיבה האמיתית שבגינה אנשים נמשכים לעיצוב מטבח כפרי

חומרי הגלם בהם נעשה שימוש מרבי במהלך הבנייה והעיצוב מטבחים כפריים הינם עץ מלא קרמיקה וזכוכית, אולם חשוב לציין שמה שכל כך מושך היום אנשים לעיצוב מטבח כפרי זה לאו דווקא החומרים שמהם הוא נבנה, אלא מדובר ברצון ובכמיהה לבית חם, לחיים השלווים שבדרך כלל מזוהים עם הכפר, לשקט הרב שניתן ליהנות ממנו בשהייה בהרים וביערות המקיפים את הכפר המרוחק.