מטבחים פרובנס - הכול על עיצוב אותנטי ומסורתי

להבדיל ממטבחים מודרניים המעוצבים לפי מיטב הטרנדים התעשייתיים, מטבחים פרובנס מעניקים לנו תחושה יוצאת דופן לחלוטין, תחושה של חמימות, ביתיות והרבה יותר שייכות. מטבח פרובנס הינו מטבח שבראש ובראשונה אמור לעורר בנו תחושת נוסטלגיה אשר נובעות מהסגנון של המטבח הלקוח מתקופות רחוקות מהעבר ובפרט התקופה הויקטוריאנית.

מאפיינים ומוטיבים מרכזיים בעיצוב של מטבח פרובנס

מאפיינים מרכזיים במרבית המטבחים שעוצבו בסגנון המסורתי, פרובנס, יבואו לידי ביטוי בגודל ובמרחב הנינוח של המטבח, בחומרי גלם של עץ מלא או עץ בהיר וכפרי, אי קבוע בעל כיור וכיריים אשר ניצב במרכזו של המטבח, האי יכול לשמש כמשטח עבודה לכל דבר המיועד לבישול, הדגמה ועוד. האי עצמו נבנה כך שהמשטח העליון בנוי מעץ מלא בצורה של לוח קצבים, בדרך כלל נהוג לשלב גם ספריית בישול נרחבת ועוד אביזרי בישול ואפייה, כל אלו מאפיינים בצורה מובהקת עיצוב של מטבחים פרובנס.

עיצוב נהוג ומקובל

בדרך כלל מטבח פרובנס מזכיר מאד את המראה הציורי והכפרי, המזוהה עם סגנונות מתקופות רחוקות מהעבר. על האריחים צבועי לבן במטבח מקובל לשלב ציורי פרחים מעודנים ובאזורים העליונים של ארונות המטבח מקובל להתקין מגירות עשויות חרסינה עתיקה, כמו כן מדפים אשר מיועדים עבור הנחה של צנצנות שקופות בהן שמים מזון כבוש ומוחמץ, מה שמוסיף בצורה משמעותית לאווירה החושנית של המטבח ולניחוחות האותנטיים.

אלמנטים דקורטיביים במטבח פרובנס

באופן כללי העיצוב של מטבחים פרובנס הוא מאד מרשים ועשיר בפריטים ואלמנטים קישוטיים אך לא בצורה שגובלת במצועצעות. כאמור מרבית הרהיטים עשויים מעץ במטבחים אלו, המסגרות של דלתות הארונות במטבח נבנות בקפידה ונראות כמי שנבנו בצורה ידנית ואומנותית, כמו כן ניתן להבחין בחריטה עדינה על הרהיטים השונים, בויטרינות מרשימות ועוד גומחות קטנות וחינניות.

הגוונים של מטבח פרובנס יהיו דהויים ובהירים לרוב, מה שלכאורה אמור לייצר מראה של רהיט שכבר נשחק עקב שימוש מרובה. המעבר לכך נהוג לשלב במטבחים פרובנס כלי פורצלן, כלים מחרסינה וקריסטל, כלי קדושה, מפיות ומפות חגיגיות ועוד אביזרי נוי וקישוט.

למידע נוסף הכנסו לאתר - פורטל עיצוב הבית.