אי מטבח - עיצוב מטבחים על פי הטרנדים העכשוויים ביותר בשוק

כיום מילה נרדפת לעיצוב מטבחים היא אי מטבח, מדובר באלמנט אינטגראלי בעיצוב פנים הבית ובפרט בעיצוב של מטבחים מודרניים המתאפיינים ברמת נוחות ופונקציונאליות מאד גבוהה. ההתקדמות האבולוציונית של מטבחים בשנים האחרונות הביאה למעשה לעלייה חדה בשכיחות של התקנת אי במרכז החלל המיועד למטבח.

על התפתחויות אחרונות בעולם עיצוב מטבחי אי

התפתחות זו למעשה התחילה ממטבחים עם אי נפרד בחלל מסוים של הבית עברה אל מטבח שמהווה אולם חציצה בין הסלון לשאר חדרי הבית והסתיימה אי מטבח בעל חלל פתוח לחלוטין שמצד אחד משלב את הבישול והחוויה שלו אל כל חללי הבית וצד שני מעניק הזדמנות מצוינת לכל מי שמבשל במטבח להיות חלק מן ההתרחשות הציבורית של הבית. כתוצאה מהעלייה בפופולאריות של מטבחים עם אי, חברות יצרניות של מטבחים הפכו אי מטבח זה לסטנדרט של ממש בכל מטבח שהוא והחלו לייצר מגוון מאד רחב של סוגים שונים של איים עבור מטבחים.

מטבחים עם אי - שימושים מטרות וגורמים להתקנה

אי מטבח יכול להיות פיתרון אולטימטיבי למטבחים בעלי חלל נרחב. האי עצמו יכול לשמש את דיירי הבית גם כמוקד ישיבה אטרקטיבי, גם ברמת הפונקציונאליות הכוללת בין השאר פתרונות אחסון וניצול מקסימאלי של שטח החלל וגם יכול להוות שולחן ישיבה המיועד לארוחות מהירות. לעתים התקנה של אי מטבח במרכז החלל המיועד למטבח דורש הוספה של תשתיות חשמל ומים, על כן חשוב מאד להתייעץ עם מעצב פנים או מעצב מטבחים טרם ההחלטה להתקין אי כזה.

עיצוב ויתרונות

מטבחים עם אי עצמם ניתן לעצב במגוון רחב של צורות, בין אם מדובר באי בצורת עיגול, אי מרובע, אובאלי או אי מלבני, אי בצורת האות ר' כאשר בעיצוב זה בדרך כלל נמצא בצד אחד כיור או שני כיורים ובצד שני נמצא בר ישיבה. התקנה של אי מטבח יכולה לסייע בהפחתת העומס ממשולש העבודה המרכזי של המטבח המסורתי, כלומר הכיור- כיריים-מקרר, בזכות כך שאפשר למעשה לקרב את כל שלוש האלמנטים הללו מבלי שתיווצר איזושהי פגיעה במשטח העבודה הממוקם בין הכיור לכיריים.