מטבחים קלאסיים מעץ או מטבח מודרני?

כאשר עורכים עבודות שיפוץ יסודיות בבית, אחת ההתלבטויות המרכזיות שעולה קשורה לעיצוב של המטבח. אין שום ספק שהעיצוב של מטבח קלאסי חייב להיבחר בראש ובראשונה בהתאם לעיצוב של שאר הבית, מה שיכול להקל על הבחירה. אולם, כיום ניתן לשלב את מרבית הסגנונות והעיצובים של מטבחים בבית, כך למשל מטבחים קלאסיים יכולים גם להתאים לבית שאיננו מתאפיין ברובו בעיצוב כפרי ועתיק. כל עוד מדובר בעיצוב של מטבחים בדרך כלל שני הסגנונות המובילים יהיו הסגנון הקלאסי והסגנון המודרני.

מטבח קלאסי - מאפיינים בולטים

אם גם אתם מתלבטים איזה סגנון עדיף, אנו ממליצים לכם לקרוא את המאמר הנוכחי. מטבחים קלאסיים בדרך כלל ישלבו ריהוט מעץ מלא או מכל סוג אחר של עץ. כך למשל הדלתות שבמטבח ייעשו מעץ טבעי או לחלופין מדמו עץ, כאשר פני השטח שלהן יהיה חלק עם הטבעות, כלומר עם פסי עומק בעץ. אופן פתיחתן של הדלתות יהיה סטנדרטי ברובו ולעתים גם ישולבו בהן מגירות בכמות קטנה יחסית. אחד מהרכיבים הבולטים ביותר בכל מטבח קלאסי שהעיצוב שלו נוצר לפני פרמטריים מודרניים יהיה הפרזולים המיוחדים שיהיה אפשר לראות לכל אורך העץ.

עיטורים אופייניים של מטבחים קלאסיים

המילה פרזולים למעשה מתייחסת לכל העיטורים והקישוטים שאפשר לראות בכמעט כל מטבח קלאסי שמעוצב בסגנון זה. מטבחים קלאסיים בדרך כלל יתאפיינו בפרזולים בצורה של פסי אלומיניום או ניקל או בצורה של ידיות דקורטיביות ומעוצבות. ברוב המקרים יופיעו הידיות המעוצבות בצבע נחושת מטאליים, צבעי עץ או צבעי שנהב. ניתן לעשות שימוש במגוון רחב מאד של ידיות בצורות שונות, על אף שאנו ממליצים תמיד להשתמש בידיות מוארכות או מעוגלות שמשתלבות בצורה האופטימאלית עם מטבחים קלאסיים דומיננטיים.

מטבח קלאסי מודרני

להבדיל מהמטבח הקלאסי, המטבח המודרני ייעשה ברובו מ- MDF והדלתות יגיעו בצבעים בהירים של פורמייקה, אפור או לבן, וייראו כמו פסים מעוצבים לאורכו של המטבח כולו. מטבח מודרני בדרך כלל לא יתאפיין בפרזולים חוץ ממספר מצומצם של ידיות בצבעים מטאליים בצורה מוארכת ואנכית. ישנם מטבחים מודרניים שיגיעו ללא ידיות כלל ובמקומן תגיע טכנולוגיית הטאצ' המהפכנית.