מאפיינים עיקריים של מטבחים אנגליים

מטבח אנגלי בדרך כלל יזכיר את המראה הקלאסי של המטבח הכפרי, במרבית המטבחים שעוצבו בסגנון האנגלי, חומרי הגלם העיקריים יבואו בצורה של עץ מלא אשר ידוע בזכות האווירה החמה והביתית שהוא מייצר בחלל. עיצוב של מטבחים אנגליים מסורתיים, לוקח בחשבון כמה גורמים וביניהם, איכות הגימור, הקימורים, הידיות של הארונות והמגירות במטבח ובכלל מתייחס לכל הפרטים במטבח, קטנים כגדולים. כאשר מדובר על מטבחים בסגנון אנגלי, מדובר על שני סגנונות מרכזיים.

שני סגנונות עיצוב מרכזיים של מטבחים אנגליים

סגנון ראשון של מטבח אנגלי יהיה הסגנון המודרני שיתאפיין בקווים ישרים, נקיים ואלגנטיים, כיאה וכמקובל לעיצוב מודרני באופן כללי, סוג העץ שממנו ייבנה מרבית הריהוט במטבח יהיה עץ סנדוויץ' או עץ מלא. הסגנון השני הוא מטבח אנגלי המסורתי והקלאסי, כמו המטבח המודרני גם הוא ייבנה ברובו אם לא במלואו מעץ מלא, אולם השוני נעוץ בעיצוב, כאשר במטבח האנגלי המסורתי העיצוב יהיה שמרני יותר יכלול כמות נרחבת של פיתוחים וגילופים מרשימים על הדלתות ופרזולים תואמים על רגלי הארונות.

צביעה מקובלת של מטבח אנגלי מסורתי

הצביעה המקובלת של מטבחים אנגליים הינה צביעה בחום כהה ועמוק, ולצד גופי תאורה מתאימים מתקבלת האווירה היוקרתית והעיצובית מחד ורומאנטית מאידך, שמאפיינת את הסגנון הבריטי בצורה המובהקת ביותר. אף על פי כן אין שום חובה לעשות שימוש בצבע חום כהה, בהתאם להעדפות וטעם אישי, וכן בהתאם לסוג העיצוב המבוקש ניתן להתאים צבע דומיננטי אחר למטבח אנגלי. מאפיין נוסף ומרכזי של מטבחים אנגליים יבוא לידי ביטוי בעיצוב ובמראה של משטחי העבודה במטבח.

מטבח אנגלי - אי עבודה

מטבחים אנגליים מסורתיים בדרך כלל יגיעו בשילוב של אי במרכז החלל שאמור לשמש בין השאר כמעין משטח עבודה. התכנון של אי העבודה יביא בחשבון בראש ובראשונה את אופן ההתנהלות במטבח של דיירי הבית. משטח זה בדרך כלל יבנה גם הוא מעץ מלא וייצבע או בלבן או בצבע חום כהה והוא נחשב לאחד מהאלמנטים המרכזיים ביותר במטבח האנגלי שהופכים אותו לכל כך פונקציונאלי מסוגנן ונוח.

למידע נוסף בקרו באתר - http://www.yagel-mitbachim.co.il/.