מטבח פורמיקה - חזרה אל המקורות

עיצוב מטבחים באופן כללי מביא בחשבון שני גורמים מרכזיים כאשר אחד מהם מתייחס לצורך הבלתי פוסק להעניק פתרונות חדישים ומשוכללים יותר מבחינה עיצובית והגורם השני מתייחס בעיקר למישור הפונקציונאלי ורמת הנוחות והשימושיות של מטבח פורמיקה. לכידת שני הגורמים הללו יכולה להתקבל בצורה המקסימאלית על ידי שימוש בחומרי גלם נכונים ומתאימים.

עיצוב מטבחים בתקופה האחרונה

פתרונות חדשים ומשוכללים הן ברמת העיצוב הוויזואלי והן ברמת הפונקציונאליות יכולים להגיע לא רק בצורה של חומרי גלם מסוימים אלא גם על ידי מיקום הריהוט בחלל, קומפוזיציה, ועוד בחירות עיצוביות רבות של מעצבי מטבחים. אחד מהחידושים כיום שמאפיינים בפורטל חדשות עיצוב המטבח בא לידי ביטוי בשימוש חוזר של החומר שבעבר שירת ושימש את כולנו נאמנה, הלוא היא הפורמיקה.

מטבח פורמיקה - מדוע בעצם להחזיר עטרה ליושנה?

מדובר בחומר גלם עמיד ויציב שאיננו עשוי להתקלף כעבור פרק זמן קצר. שובה של הפורמיקה אל המטבח הישראלי נחשבת כיום לקמבק עיצובי של ממש ולא בכדי. מטבח פורמיקה טומן בחובו לא מעט יתרונות בעיקר בשל התכונות המצוינות של חומר הפורמיקה, אשר הונדס באופן איכותי ומשובח על מנת להעניק לו יכולת עמידות גבוהה בפני מים וקרני אולטרא, ועל מנת לשפר את רמת הגמישות שלו שמהווה תנאי הכרחי לעיצוב נוח ופשוט.

לעצב מטבחי פורמיקה בצורה חכמה

פורמיקה בעיצוב של מטבחים לרוב מיועדת למען חיפוי הארונות ואזורי האחסון השונים במטבח, מה שיכול להעניק למטבח מראה נהדר המזכיר את הסגנון הרטרו שמעניק לבית תחושה חמה ונעימה. מטבח פורמיקה שמשלב את חומר המיוחד הזה נראה כמעין הכלאה של חלל שעוצב בהתאם למגמות המתקדמות והמודרניות מחד וכן בהתאם לאווירה חמה כפרית ונעימה שמזכירה את תקופות העבר הרחוקות.

מטבח פורמיקה לוקח בחשבון כמובן את הצבע של השיש את משטחי האבן או האלומיניום ולמעשה מאפשר יצירה של הרמוניה תודות לסקאלת הצבעים הרחבה שבה יכולה להגיע הפורמיקה. כיום ניתן אף לפסל בתוך מטבח פורמיקה ידיות בעלות מסגרת של אלומיניום, שהן כמעט ובלתי נראות, ונותנות הרגשה של יוקרה.