עיצוב מטבחים תעשייתיים - חללים וסגנון

בתים שמעוצבים בסגנון מודרני עם מטבח תעשייתי בדרך כלל יחצינו במלוא מובן המילה את הקווים והמאפיינים המרכזיים של סגנון העיצוב הזה. כך למשל בבתים מהסוג הזה לא ניתן יהיה להתעלם מרצפת הבטון החלקה, מהחלונות בעלי פרופילים ממתכת דקיקה, מהקירות הנרחבים והחשופים, מגובה התקרה העצום ומצינורות המתכת הגסים והעבים שעוברים דרכה, מהחלל הפתוח והמרווח אשר נותר ריק כמעט ברובו ולבסוף ממטבח תעשייתי הנירוסטה בעלי צבעי אפור מטאליים, מטבח שאיכשהו נתלה באוויר ללא תמיכה של רגליים בבסיסו התחתון.

עיצוב מטבח תעשייתי

כיום עיצוב מודרני ותעשייתי נחשב לאחת מהמגמות הבולטות והפופולאריות ביותר בשור העיצוב של מטבחים ובכלל בעולם של עיצוב פנים. הדבר למעשה התפתח במקביל להופעתה של המהפכה התעשייתית באירופה של סוף המאה השמונה עשרה. במהלך תקופה זו יותר ויותר מפעלים הוקמו ובהתאם לכך הייצור מטבח תעשייתי הפך להיות המוני וזמין יותר לכלל הציבור הרחב. מרבית האנשים מצאו עצמם לעתים מתגוררים בסמוך לאותם מפעלי ייצור ובחלק מהמקרים גם נהגו להתגורר בתוך המפעלים לצד חדרי הייצור ומרתפי אחסון הסחורה.

הרקע ההיסטורי של  מטבח תעשייתי

במפעלים אלו אשר שימשו לא אחת כבתי מגורים, לא היה שום אלמנט שיכול היה להזכיר תחושה של בית חם ואוהב. במרוצת השנים סביבת מגורים תעשייתית זו הלכה והשתדרגה והציעה פתרונות דיור אטרקטיביים ביותר. שינויים אלו הופיעו תודות לאומנים מניו יורק אשר מפאת אילוצים כאלו ואחרים בחרו להתגורר בקומות האחרונות של מבני תעשייה נטושים והיו צריכים ליצור מטבח תעשייתי, או לפחות אחד עם עיצוב שיתאים לדירה שלהן, וכפי שאנו מכנים זאת כיום: "לופט".

יתרונות מסגרת עיצוב תעשייתי

אומנים אלו עבדו לא מעט על המראה של הדירות שלהם והחלו לשלב בהן מאווררי ענק ושרשראות עשויות פלדה, עשו שימוש בחומרי גלם חשופים ללא ציפוי או חיפוי כמו למשל בטון חשוף, פח מרוג, קירות המגלים לבנים ובלוקים בשל היעדר טיח וחיפוי ועוד. מטבח תעשייתי אמנם לא תמיד משדר אווירה ביתית וחמימה אך מצטיין בראש ובראשונה בחסכונות, ברמה מאד גבוהה של פונקציונאליות ונוחות. co.il.פורטלהרהיטים.www עיצוב זה שם דגש על שימוש בחומרי גלם עמידים וחזקים שאכן יכולים לעמוד בעומס הרב ובשימושים המסיביים.