ריהוט לבתי כנסת - מערכות ישיבה

ברוב בתי הכנסת אנו מבחינים במערכות ישיבה הכוללות ספסלים מרופדים, אמנם מלאכת הריפוד איננה חייבת להיעשות בכל המקרים וישנן גם מערכות ישיבה בבתי כנסת הנותרות ללא ריפוד. אם בכל זאת הגעתם למסקנה שעדיף להתקין בד לספסלים ישנם כמה דברים שעליכם להתייחס אליהם במלוא הרצינות. במאמר הנוכחי נציג מידע רלוונטי אך בצורה די כללית בכל הנוגע לאיכות של ריפודים שונים. הנטייה הרווחת היא לחשוב שככל שהריפוד עבה יותר כך גם איכותו גבוהה יותר. אנו מצטערים לבשר לכם שהדבר איננו כך בהכרח.

ריהוט לבתי כנסת בצורה של מושבים- רכיבים מרכזיים במהלך הרכישה

האיכות של מערכות הריפוד הינה פועל יוצא של מספר רכיבים וביניהם, סוג הבד של הריפוד, יריעת האקרילן, איכות הספוג ולבסוף רמת המקצועיות והמיומנות של הרפד בעצמו. רכיבים אלו נראים ברורים לחלוטין אף על פי כן הם אלו שבסופו של יום יכריעו בדבר הנוחות של מערכת הישיבה כולה ויכתיבו את משך זמן העמידות והיציבות של המושבים. בחירה של ריהוט לבתי כנסת אם כן בצורה של בד למערכות הישיבה חייב להיעשות תוך כדי התייחסות מלאה ורצינית לגישתו של יצרן הריפוד ולבסוף ובהתאם לאיכותו ועמידותו של הריפוד.

איכות הייחודי של ריהוט לבתי כנסת

מרבית המושבים כיום בבתי הכנסת מרופדים בעיקרם מחומר אשר נקרא פוליאוריטן מוקצף שזהו למעשה סוג של ספוג המיוצר באמצעות ערבוב של כמה סוגים שונים של חומרים ולאחר מכן יציקתם יחדיו. ספוג זה מיוצר במפעלים המתמחים בייצור והכנה של חומרים מהסוג הזה. בהתאם לדרגת הגמישות של הספוג, למשקל הסגולי שלו ועוד שאר תכונות ומאפיינים מרכזיים של הספוג, נקבע המחיר וכמובן גם האיכות והתאמה של ריהוט לבתי כנסת. בהתאם לסוג השימוש יש להתאים ספוג כזה ולא אחר.

כיצד לדעת שמדובר בספוג מתאים ואיכותי למושבים בבית כנסת ?

יצרנים בדרך כלל מאפשרים להבחין בין סוגים שונים של ספוגים המיועדים כל אחד למטרות אחרות על ידי צביעתם בצבע שונה. כך למשל ספוג המיועד למילוי של כריות גב לא יגיע באותו הצבע של ספוג המיועד לריפוד של מושב עם גגות. במהלך הבחירה בספוג לריפוד אם כן יש לשים לב היטב לצבע של הספוג ולשאר תכונותיו המרכזיות שצוינו לעיל.