בלדה למעצב מטבחים

עיצוב הוא מקצוע מאוד קשה, וכל מעצב שנכנס לתחום צריך להיות מוכן להישאר עם ראש פתוח לכל אורך הקריירה שלו. זה לא דבר קל לעשות, רוב האנשים בעולם בוחרים בצורה אחת נוחה, והולכים איתה לכל אורך דרכם. עיצוב מטבחים הוא דוגמא טובה לתחום בו, מעצבים צריכים להתעלות על עצמם יותר ויותר. בגלל גודלם של המטבחים, הם מצריכים השקעה וחשיבה מאוד עמוקה על מה הלקוח רוצה לעשות את המטבח, ואם יופי זה הדבר היחיד שצריך לחשוב עליו. שמעצבים מטבח פונקצליות היא מאוד חשובה, וצריך להבין שלפעמים הפרקטיות משפיעה על העיצוביות של אותו מטבח, ויכולה אפילו לשנות את הצורה שלו לגמרי.

 

אז איך מעצבים מטבחים?

ובכן, תפקידו של מעצב הוא להקשיב לבקשות הלקוח, ולנסות לבנות את המטבח הכי קרוב שהוא תיאר לו. יוצרים כמה סקיצות של העיצוב, שואלים את הלקוח אם הצורה הזאת דומה למה שהוא תיאר, וככה עושים עד שמגיעים לעמק השווה, שהוא המקום שכולם שואפים אליו, ולא כולם יוכלים להגיע אליו. זה בה לידי ביטוי בזמן שלוקח לעצב מטבח, כי יש לקחת בחשבון שבנייתו זה לא עניין של ימים, אלא שבועות. אחרי בחירת העיצוב צריך לחשוב היטב על הצבע של המטבח, פה המעצב יושב וחושב על ביתו של הלקוח, ואיך הצבע של המטבח ישפיע על ההרגשה של הבית. הוא ידמיין את המטבח מוכן, ויגיע למסקנות ואיתם הוא ינסה לבחור את הצבע הנכון, שייתן גם חן וגם עושר לבית.

 

הלקוח תמיד מעורב

כל מעצב טוב, יודע שהוא לא יוצר את המטבח לעצמו והדברים שהוא חושב שמתאימים, לא תמיד יתאימו ללקוח. זה לפעמים יוצר קונפליקט בעיצוב מטבחים, אך הרבה מעצבים לומדים לעבוד עם הלקוח, ולשאוב ממנו את המידע שיעזור להם ליצור את המטבח הטוב ביותר שהם יכולים. השאלות שאליהן הלקוח יענה הם די פשוטות, אבל מאוד חשובות.

שאלות שאולי הלקוח הייתקל בהם:

  • האם המטבח צריך "לשלוט" על גודל המטבח, או הוא צריך להיות נישתי?
  • האם יש צבעים שחשובים שהם יהיו בחלק מהעיצוב?
  • מה הדברים שהמטבח צריך לעשות בשביל לשרת את האנשים שגרים בבית, בצורה הטובה ביותר?

כמובן, שינם עוד הרבה שאלות שיעלו בזמן תהליך העיצוב, ולהרבה מעצבי מטבחים יש שאלות מסוימות שעוזרת להם לבחור את העיצוב הנכון ללקוח שלהם. בכל תהליך העיצוב, הן ברמת עיצוב המטבח והן ברמת עיצוב פנים או חוץ, כגון עיצוב ריהוט לגינה הפרטית ועוד, בכל התהליך יש כמובן מעורבות מלאה של הלקוח.